CERKAK (14)
KEBACUT
Isíh
ésúk Baskóró wís macak mlithit. Nganggo clånå jéan, hèm lórèk
sêpatón kèts karo nyangkíng kaméra digital. Barêng diråså wís cukúp
nggóné dandan têrús mêtu nyandhak stang sêpédha mótór síng wís siap nèng
latar. Ibuné barêng ngêrti anaké arêp budhal énggal-énggal mlayóni.”Kók
ésúk mên olèhmu budhal, arêp nyang ndi tå lé?”
Baskóró njagang sêpédha mótóré karo njawab: “Arêp nyang Gunúngrêjó Bu, ndêlók lokasi SD síng arêp tak garap. Aku arêp nandangi garapané Pak Riyantó síng mênang lêlang proyèk réhab SD”.
Kanthi kêbak råså asíh ibuné Baskóró nyawang budhalé anaké lanang síng wiwít laír ora naté wêrúh bapaké. Pak Santóró yå bapaké Baskóró sédå nalika Baskóró isíh ånå íng kandhutan.
“Hmm méndah sênêngé bapaké mênåwå mênangi yèn anak síng tak kandhút pranyåtå laír lanang kåyå síng dikarêpaké,” uniné batiné Bu Santóró sing nuli mlaku mlêbu ngomah.
Pangudåråså mangkono mau pancèn asríng nggrumuti atiné nadyan wís ditinggal mati bojoné mèh sêlawé taún, kåyå-kåyå durúng biså nåmpå garisíng Pangéran. Nangíng panggrêsah mau énggal-énggal dipupús yèn ngélingi bocah-bocah isíh pådhå butúh ibuné. Lan nyatané amargå têmên anggoné nggulåwêntah, anaké wadón wís pådhå omah-omah lan cêkêl gawé kabèh. Déné Baskóró síng lulusan sarjana tèknik kanthi bantuwan modhal såkå mbakyuné saiki yå wís mantêb wiraswasta dadi pêmbóróng masiyå múng mèlu lélang proyèk cilík-cilikan, síng baku duwé kêantêban lan têmên anggóné nglakóni gawéyan.
Baskóró mbandhangaké sêpédha mótóré njujúg omahé Síswantó kåncå rakêté nèng SMA síng saiki nyambút gawé barêng dhèwèké. Nalikå isíh pådhå sêkolah SMA Baskóró lan Síswantó kêpintêrané undha-undhi, gêntènan olèhé dadi juara klas.
Kåyå síng wís dirancang såkå ngomah, têkan warúng Watugilang wóng loro mandhêg sapêrlu sarapan karé ayam karo ngombé ès jêrúk.
“Kabaré Wêníng piyé Bas, barêng kêtåmpå dadi guru iki åpå yå isíh sêríng kêtêmu kowé?” takóné Síswantó karo tangané grayah-grayah sak clånå ndudút rókók.
“Wís ènèk nèk patang sasi ora kêtêmu, yå wiwít nåmpå surat pêngangkatan lan pênêmpatan guru kaé wís blas ora naté kétók. Tak tilpún yå ora naté sambúng, tak parani nèng omahé jaré ibuné Wêníng saiki kóst nèng cêdhak sêkolahané. Sêkolahané ngêndi jaré yå ora ngêrti. Dadi kétóké Wêníng lan kulawargané wís wêgah sêsambungan manèh karo aku,” bubar mangsuli mêngkono Baskóró têrús ndhingklúk sajak samar yèn pêrihé atiné mêrgå ditilap Wêníng Pujiati síng sasuwéné iki dadi pacaré kêwåcå Síswantó. Dilali-lali malah nambah pêrihíng ati, dilénå-lénå malah katón ngéglå íng nétrå.
“Lha kowé åpå ra crita yèn síng ngusahakné dhèké kêtåmpå dadi guru ki kowé?” pitakóné Siswantó nlêsíh-nlêsíh åpå sêbabé Wêníng ninggalaké Baskóró.
“Ora”, jawabé Baskóró cêkak aós ngêmu pasrah lan ora gêlêm mikír manèh nasíb sambúng trêsnané karo Wêníng.
“Piyé tå Bas, Bas. Mbók åjå idéalís nèk karo prêkårå cinta, nèk kók doli idéalís yå ora bakal nyanthól-nyanthól. Saiki arang ènèk síng jênêngé cinta suci, cinta múrni åpå cinta sêjati. Kowé wani kêråyå-råyå nggolèkné dalan lan ngragadi Wêníng dadi guru kuwi pikiranmu rak mêngko kowé nyambútgawé wiraswasta têrús duwé bojo guru síng bayaré ajêg, dadi nèk sêpi garapan isíh ånå pêngasilan”, panyêngguhè Síswantó marang Baskóró síng sêtêngah nyalahné sêtêngah mêsakné marang nasibé kancané kuwi. Síswantó apal bangêt watêké Baskóró, wóngé mênêng, yèn dijaluki tulúng ora wigah-wigih mêsthi tumandang lan ora gêlêm ngómóngné mênyang liyané.
“Yå ora ngono Sís, karêpku ki yèn pancèn gêlêm yå gêlêm tênan, ora mêrgå kêpotangan budi åpå mêrgå råså mêsakné”.
“Têrús têrang aé Bas, síng kók hubungi golèk dalan kanggo nitipné Wêníng kaé såpå? Aku ora ngasórké kêpintêrané Wêníng, nangíng yèn nóntón wóngé jêlas angèl kêtampané yèn mèlu tès ngono kuwi kanthi lawaran. Ora-ora nèk tak ómóng-ómóngné”.
“Aku njalúk tulúng Pak Riyantó. Dhèwèké nawani aku yèn kêpéngín dadi pêgawai nêgêri isa ndalani. Malah anaké dhèwé síng sarjana ilmu administrasi nêgara yå arêp diélókké. Sarèhné aku ora têrtarík dadi pêgawai nêgêri mulå Wêníng síng tak titipné, pêrkårå dhuwít aku síng nanggúng”.
Jagóngané wóng loro kuwi kandhêg têkan sêmono kêpunggêl têkané karé ayam karo ès jêrúk.
Bubar mbayar têrús pådhå mêtu warúng karo ngakêp rókók kêbal-kêbul kåyå wóng lagi mbuwang sêsanggané uríp síng wís suwé ngêbóti ati.
“Kéné aku gênti síng nèng ngarêp, mêngko nyêtír kók sambi nglamún malah nyilakani”.
Baskóró ora sêmaúr, têrús mènèhné kunci kóntak sêpédah mótóré mênyang Síswantó. Sak dawané dalan pikirané Baskóró múng kêbuntêl lêlakón anggóné sêsambungan trêsnå karo Wêníng. Dhèwèké isíh kèlingan nalikå ånå pêngumuman pênêrimaan calón pêgawai nêgêri sipil Wêníng kåndhå yèn arêp mèlu tès njupúk jurusan guru SD lan njalúk dibantu amríh bisa kêtåmpå.
“Aku éwangana ndongå Mas yå, bèn iså kêtåmpå. Têrús têrang waé aku mèlu tès iki múng pawitan ijasah”. Tangané Wêníng síng lumèr nggêgêm tangané Baskóró kåyå ngilèkaké dåyå trêsnå síng ora bisa disélaki ati lanang síng lagi kayungyún. Yå mêrgå disambati pacaré kuwi Baskóró golèk sisík mêlík mbókmênåwå ånå dalan mburi kanggo nglêbókné pacaré dadi pêgawai nêgêri.
Dhasar bocah ênóm, Síswantó olèhé nglakókné sêpéda mótór kåyå thathít. Éwå sêmono mlêbu déså Gunúngrêjó mbutúhaké wêktu róng jam sêtêngah. Nalika têkan SD Gunúngrêjó, Pak Supriyantó minångkå Kêpala Sêkolah kanthi grapyak sêmanak nåmpå têkané Baskóró lan Síswantó síng arêp ngukúr lan moto ruwangan síng arêp didandani lan lokasi kanggo mbangún ruwang pêrpústakaan.
“Tak kirå Pak Riyanto dhéwé síng arêp tindak réné mas”.
“Mbótên pak, garapanipún kathah. Amríh sêdåyå lancar kulå dipún tugasi nggarap mriki”.
Sawisé éntúk palilah såkå Pak Priyantó, Baskóró nuli mlaku marani tanah kósóng síng arêp kanggo mbangun ruwang pêrpústakaan. Mètêran digèrèt ngalór-ngidúl ngétan-ngulón karo sêdélå-sêdélå nóntón gambar biru nyócógné ukuran lan bêntuké ruwangan. Wóng loro gêntènan moto kóndisi bangunan ruwang kêlas síng sisíh njåbå, déné njêro ruwang ngêntèni mêngko yèn wís bubaran sêkolah bèn ora ngganggu kêgiyatan ngajar.
Sawisé rampúng anggóné moto, banjúr pådhå runtúng-runtúng mlaku nuju bangku ngisóré wít lèngkèng síng gódhóngé ngrêmbuyúng. Tanpå sêmayanan pådhå ngrógóh sak clana ngêtókné rókók têrús klêpas klêpus ngêmatné kêlúk rókók karo ngênam pikiré dhéwé-dhéwé. Durúng nganti olèh sêparo rókókan, bèl sêkolah wís ditabúh tåndhå buyaran sêkolah.
Atiné Baskóró sakålå trataban nalikå panyawangé têmpúk karo panyawangé bu Guru síng lagi mêtu såkå klas loro.
“Wêníng” tanpå sêngåjå lambéné Baskóró nyêlúk jênêngé wanitå síng tansah ngrênggani atiné sasuwéné iki.
Karo mèsêm, Wêníng nyêdhaki Baskóró lan Síswantó, “Piyé kabaré, Mas Bas, Mas Sís?”.
Wóng loro gêntènan nyalami Wêníng síng rumangsané Baskóró isíh kåyå Wêníng nalikå durúng dadi guru. Rambút têtêp ngandan-ngandan ora dirébóndíng kaya modèl saiki síng nèk disawang njêdhindhil kaya wóng mêntas kêcêmplúng kali, wêdhak tipís, bèngèsan lambé ya tipís nganggo sragam soklat dríll måwå èmblém lambang dhaérah. Yèn disawang katón pantês lan luwês.
“Kabaré apík, lha awakmu tibaké ditugasné nèng kéné tå? Aku nyuwún pírså ibumu, ngèndikané awakmu móndhok nèng cèdhak sêkolahan. Nangíng ora pírså awakmu mulang nèng ndi”, bról rasané atiné Baskóró síng sêprånå sêpréné kråså sêsêg malíh longgar.
“Aku nyuwún ngapurå Mas Bas, bubar nåmpå SK sésuké aku têrus budhal mréné, dadi ora kóbêr pamít sampéyan. Aku yå arang bali sêbab kêndharaan angèl. Mulihå kaé nèng omah yå múng sêdhélå, wóng têkan omah wís soré, têrús Minggu awan wís budhal manèh”, jawabé Wêníng karo ndhingklúk ora wani nyawang Baskóró.
“Ngéné waé Níng awakmu baliyå dhisík aku tak nêrusné moto kêlas, bubar gawéyanku nèk éntúk tak mampír nèng póndhókanmu”.
“Yå mas, aku móndhók dalêmé Pak Tugiran, limang omah såkå kéné arah mudhún kuwi”.
Sawisé rampúng gawé lan pamít kêpala sêkolah, wóng loro banjúr mênyang póndhókané Wêníng. Omahé prasaja nangíng katón asri, akèh kêmbang nèng pót síng ditata rapi íng têras omah. Baskóró miwiti jagóngan minångkå pambukané wóng síng wís suwé ora kêtêmu. Barêng rinåså cukúp dhèwèké banjúr mblakakaké unêg-unêg atiné.
Têrús têrang waé Níng, aku gêlå awakmu budhal réné tanpå pamít aku, malah kåyå nilap lan êmóh kêtêmu aku manèh. Upåmå awakmu pancèn ngêmóhi aku, mbók yå ngómóng åpå anané, yèn ora wani ómóng langsúng rak iså liwat sms”.
Wêníng múng mênêng waé, sajak ora nggapé åpå síng diómóngné Baskóró. “Aku nyuwún pangapurå Mas Bas upåmå aku sampéyan anggêp lupút. Kåyå síng tak aturné mau, barêng ngêrti nèk kêtåmpå aku têrús ubyêk nyukupi bêrkas pêrsyaratan kanggo pêngusulan calón pêgawai. Déné babagan hubungané awaké dhéwé, pancèn tak akóni sasuwéné iki aku karo sampéyan sêríng rêruntúngan lan kênå diarani pacaran, nangíng sak élíngku awaké dhéwé durúng naté rêmbugan têkan arêp uríp bêbarêngan. Dadi manút panêmuku, aku ora kudu kåndhå nyang sampéyan åpå-åpå síng tak tindhakaké. Lan mumpúng kêtêmu, aku tak matúr pisan marang sampéyan, yèn saiki aku wis tunangan karo Mas Hèrmanu putrané Pak Riyantó kênalan sampéyan”.
“Maksúdmu Hèrmanu síng lagi waé kê-tampa nèng Pêmda barêng awakmu kuwi?”.
“Yå Mas”.
Cêp klakêp kåyå óróng-óróng kêpidak Baskóró blangkêmên ora bisa ómóng, ora ngirå babar pisan yèn bakal olèh wangsulan síng kåyå mêngkono. Ruwang tamu swasanané dadi tintrim, kabèh pådhå mênêng nåtå atiné dhéwé-dhéwé.
Ånå pêrang gêdhé íng atiné Baskóró, pilíh blåkå åpå nutupi anggóné ngupayakaké Wêníng bisa dadi pêgawé nêgêri. Wusånå dhèwèké kåndhå karo ngêmpêt atiné síng ngóntóg-ngóntóg, “Yèn mêngkono panêmumu, sasuwéné iki aku síng klèru tåmpå. Aku kêgêdhèn rumångså, síng nganggêp hubungané awaké dhéwé iki mujúdaké pawadan kanggo uríp bêbarêngan. Nèk ngono saiki wís jêlas mênåwå hubungané awaké dhéwé sêprånå-sêpréné iki múng sadêrmå kêkancan, dudu hubungan íng antarané wóng síng nduwèni råså trêsnå. Èhm, yèn pancèn ngono yå ora åpå-åpå, najan ånå råså pêríh lan njarêm aku kudu nåmpå åpå anané lan masalah iki ora pêrlu didêdåwå manèh. Tak kirå wís cukúp lan aku nyuwún pamít, mugå-mugå sêsambunganmu karo Hèrmanu iså langgêng lan kasêmbadan åpå síng kók gayúh.
“Bubar ngómóng ngono, Baskóró banjúr mênyat såkå kursiné síng rinåså såyå panas kåyå panasé srêngéngé wanci bêdhúg ndrandhang. Baskóró nyalami Wêníng njalúk pamít.
Nalikå salaman, Síswantó síng kawít mau mênêng waé nékat ngómóng, “Sêpurané Níng, aku ora arêp nyampuri sêsambunganmu karo Baskóró. Múng ånå síng pêrlu tak kandhakné awakmu, masiyå Baskóró wís wanti-wanti ora olèh ngandhakné masalah iki. Satêmêné anggónmu kêtåmpå dadi pêgawé iki síng nglantarné yå Baskóró liwat Pak Riyantó, síng nanggúng sógókané yå Baskóró. Lan awakmu mêsthiné yå ngêrti yèn biaya ngono kuwo ora sithík, puluhan yutå. Nèk iguhé Baskóró síng kåyå mêngkono kuwi ora kók anggêp lêlabuhan yå pancèn kêbacút tênan. Lan watêkê Baskóró wêgah yèn kón ngómóngné pêrkårå pitulungan, mulå masalah anggóné nulungi awakmu dadi pêgawé yå ora gêlêm kåndhå. Sêbab dhèwèké ora gêlêm nampani trêsnamu yèn linandhêsan kêpotangan kabêcikan”.
Wêníng njomblak barêng krungu critané Síswantó. Atiné dadi gorèh ngadhêpi kahanan iki. Kabèh sarwå kêbacút, kêbacút nåmpå katrêsnané Hèrmanu, síng sijiné manèh lèhé kêbacút ora ngêrti marang kabêcikané Baskóró. Wêníng isané múng nangís, durúng biså gawé putusan.
Baskóró njagang sêpédha mótóré karo njawab: “Arêp nyang Gunúngrêjó Bu, ndêlók lokasi SD síng arêp tak garap. Aku arêp nandangi garapané Pak Riyantó síng mênang lêlang proyèk réhab SD”.
Kanthi kêbak råså asíh ibuné Baskóró nyawang budhalé anaké lanang síng wiwít laír ora naté wêrúh bapaké. Pak Santóró yå bapaké Baskóró sédå nalika Baskóró isíh ånå íng kandhutan.
“Hmm méndah sênêngé bapaké mênåwå mênangi yèn anak síng tak kandhút pranyåtå laír lanang kåyå síng dikarêpaké,” uniné batiné Bu Santóró sing nuli mlaku mlêbu ngomah.
Pangudåråså mangkono mau pancèn asríng nggrumuti atiné nadyan wís ditinggal mati bojoné mèh sêlawé taún, kåyå-kåyå durúng biså nåmpå garisíng Pangéran. Nangíng panggrêsah mau énggal-énggal dipupús yèn ngélingi bocah-bocah isíh pådhå butúh ibuné. Lan nyatané amargå têmên anggoné nggulåwêntah, anaké wadón wís pådhå omah-omah lan cêkêl gawé kabèh. Déné Baskóró síng lulusan sarjana tèknik kanthi bantuwan modhal såkå mbakyuné saiki yå wís mantêb wiraswasta dadi pêmbóróng masiyå múng mèlu lélang proyèk cilík-cilikan, síng baku duwé kêantêban lan têmên anggóné nglakóni gawéyan.
Baskóró mbandhangaké sêpédha mótóré njujúg omahé Síswantó kåncå rakêté nèng SMA síng saiki nyambút gawé barêng dhèwèké. Nalikå isíh pådhå sêkolah SMA Baskóró lan Síswantó kêpintêrané undha-undhi, gêntènan olèhé dadi juara klas.
Kåyå síng wís dirancang såkå ngomah, têkan warúng Watugilang wóng loro mandhêg sapêrlu sarapan karé ayam karo ngombé ès jêrúk.
“Kabaré Wêníng piyé Bas, barêng kêtåmpå dadi guru iki åpå yå isíh sêríng kêtêmu kowé?” takóné Síswantó karo tangané grayah-grayah sak clånå ndudút rókók.
“Wís ènèk nèk patang sasi ora kêtêmu, yå wiwít nåmpå surat pêngangkatan lan pênêmpatan guru kaé wís blas ora naté kétók. Tak tilpún yå ora naté sambúng, tak parani nèng omahé jaré ibuné Wêníng saiki kóst nèng cêdhak sêkolahané. Sêkolahané ngêndi jaré yå ora ngêrti. Dadi kétóké Wêníng lan kulawargané wís wêgah sêsambungan manèh karo aku,” bubar mangsuli mêngkono Baskóró têrús ndhingklúk sajak samar yèn pêrihé atiné mêrgå ditilap Wêníng Pujiati síng sasuwéné iki dadi pacaré kêwåcå Síswantó. Dilali-lali malah nambah pêrihíng ati, dilénå-lénå malah katón ngéglå íng nétrå.
“Lha kowé åpå ra crita yèn síng ngusahakné dhèké kêtåmpå dadi guru ki kowé?” pitakóné Siswantó nlêsíh-nlêsíh åpå sêbabé Wêníng ninggalaké Baskóró.
“Ora”, jawabé Baskóró cêkak aós ngêmu pasrah lan ora gêlêm mikír manèh nasíb sambúng trêsnané karo Wêníng.
“Piyé tå Bas, Bas. Mbók åjå idéalís nèk karo prêkårå cinta, nèk kók doli idéalís yå ora bakal nyanthól-nyanthól. Saiki arang ènèk síng jênêngé cinta suci, cinta múrni åpå cinta sêjati. Kowé wani kêråyå-råyå nggolèkné dalan lan ngragadi Wêníng dadi guru kuwi pikiranmu rak mêngko kowé nyambútgawé wiraswasta têrús duwé bojo guru síng bayaré ajêg, dadi nèk sêpi garapan isíh ånå pêngasilan”, panyêngguhè Síswantó marang Baskóró síng sêtêngah nyalahné sêtêngah mêsakné marang nasibé kancané kuwi. Síswantó apal bangêt watêké Baskóró, wóngé mênêng, yèn dijaluki tulúng ora wigah-wigih mêsthi tumandang lan ora gêlêm ngómóngné mênyang liyané.
“Yå ora ngono Sís, karêpku ki yèn pancèn gêlêm yå gêlêm tênan, ora mêrgå kêpotangan budi åpå mêrgå råså mêsakné”.
“Têrús têrang aé Bas, síng kók hubungi golèk dalan kanggo nitipné Wêníng kaé såpå? Aku ora ngasórké kêpintêrané Wêníng, nangíng yèn nóntón wóngé jêlas angèl kêtampané yèn mèlu tès ngono kuwi kanthi lawaran. Ora-ora nèk tak ómóng-ómóngné”.
“Aku njalúk tulúng Pak Riyantó. Dhèwèké nawani aku yèn kêpéngín dadi pêgawai nêgêri isa ndalani. Malah anaké dhèwé síng sarjana ilmu administrasi nêgara yå arêp diélókké. Sarèhné aku ora têrtarík dadi pêgawai nêgêri mulå Wêníng síng tak titipné, pêrkårå dhuwít aku síng nanggúng”.
Jagóngané wóng loro kuwi kandhêg têkan sêmono kêpunggêl têkané karé ayam karo ès jêrúk.
Bubar mbayar têrús pådhå mêtu warúng karo ngakêp rókók kêbal-kêbul kåyå wóng lagi mbuwang sêsanggané uríp síng wís suwé ngêbóti ati.
“Kéné aku gênti síng nèng ngarêp, mêngko nyêtír kók sambi nglamún malah nyilakani”.
Baskóró ora sêmaúr, têrús mènèhné kunci kóntak sêpédah mótóré mênyang Síswantó. Sak dawané dalan pikirané Baskóró múng kêbuntêl lêlakón anggóné sêsambungan trêsnå karo Wêníng. Dhèwèké isíh kèlingan nalikå ånå pêngumuman pênêrimaan calón pêgawai nêgêri sipil Wêníng kåndhå yèn arêp mèlu tès njupúk jurusan guru SD lan njalúk dibantu amríh bisa kêtåmpå.
“Aku éwangana ndongå Mas yå, bèn iså kêtåmpå. Têrús têrang waé aku mèlu tès iki múng pawitan ijasah”. Tangané Wêníng síng lumèr nggêgêm tangané Baskóró kåyå ngilèkaké dåyå trêsnå síng ora bisa disélaki ati lanang síng lagi kayungyún. Yå mêrgå disambati pacaré kuwi Baskóró golèk sisík mêlík mbókmênåwå ånå dalan mburi kanggo nglêbókné pacaré dadi pêgawai nêgêri.
Dhasar bocah ênóm, Síswantó olèhé nglakókné sêpéda mótór kåyå thathít. Éwå sêmono mlêbu déså Gunúngrêjó mbutúhaké wêktu róng jam sêtêngah. Nalika têkan SD Gunúngrêjó, Pak Supriyantó minångkå Kêpala Sêkolah kanthi grapyak sêmanak nåmpå têkané Baskóró lan Síswantó síng arêp ngukúr lan moto ruwangan síng arêp didandani lan lokasi kanggo mbangún ruwang pêrpústakaan.
“Tak kirå Pak Riyanto dhéwé síng arêp tindak réné mas”.
“Mbótên pak, garapanipún kathah. Amríh sêdåyå lancar kulå dipún tugasi nggarap mriki”.
Sawisé éntúk palilah såkå Pak Priyantó, Baskóró nuli mlaku marani tanah kósóng síng arêp kanggo mbangun ruwang pêrpústakaan. Mètêran digèrèt ngalór-ngidúl ngétan-ngulón karo sêdélå-sêdélå nóntón gambar biru nyócógné ukuran lan bêntuké ruwangan. Wóng loro gêntènan moto kóndisi bangunan ruwang kêlas síng sisíh njåbå, déné njêro ruwang ngêntèni mêngko yèn wís bubaran sêkolah bèn ora ngganggu kêgiyatan ngajar.
Sawisé rampúng anggóné moto, banjúr pådhå runtúng-runtúng mlaku nuju bangku ngisóré wít lèngkèng síng gódhóngé ngrêmbuyúng. Tanpå sêmayanan pådhå ngrógóh sak clana ngêtókné rókók têrús klêpas klêpus ngêmatné kêlúk rókók karo ngênam pikiré dhéwé-dhéwé. Durúng nganti olèh sêparo rókókan, bèl sêkolah wís ditabúh tåndhå buyaran sêkolah.
Atiné Baskóró sakålå trataban nalikå panyawangé têmpúk karo panyawangé bu Guru síng lagi mêtu såkå klas loro.
“Wêníng” tanpå sêngåjå lambéné Baskóró nyêlúk jênêngé wanitå síng tansah ngrênggani atiné sasuwéné iki.
Karo mèsêm, Wêníng nyêdhaki Baskóró lan Síswantó, “Piyé kabaré, Mas Bas, Mas Sís?”.
Wóng loro gêntènan nyalami Wêníng síng rumangsané Baskóró isíh kåyå Wêníng nalikå durúng dadi guru. Rambút têtêp ngandan-ngandan ora dirébóndíng kaya modèl saiki síng nèk disawang njêdhindhil kaya wóng mêntas kêcêmplúng kali, wêdhak tipís, bèngèsan lambé ya tipís nganggo sragam soklat dríll måwå èmblém lambang dhaérah. Yèn disawang katón pantês lan luwês.
“Kabaré apík, lha awakmu tibaké ditugasné nèng kéné tå? Aku nyuwún pírså ibumu, ngèndikané awakmu móndhok nèng cèdhak sêkolahan. Nangíng ora pírså awakmu mulang nèng ndi”, bról rasané atiné Baskóró síng sêprånå sêpréné kråså sêsêg malíh longgar.
“Aku nyuwún ngapurå Mas Bas, bubar nåmpå SK sésuké aku têrus budhal mréné, dadi ora kóbêr pamít sampéyan. Aku yå arang bali sêbab kêndharaan angèl. Mulihå kaé nèng omah yå múng sêdhélå, wóng têkan omah wís soré, têrús Minggu awan wís budhal manèh”, jawabé Wêníng karo ndhingklúk ora wani nyawang Baskóró.
“Ngéné waé Níng awakmu baliyå dhisík aku tak nêrusné moto kêlas, bubar gawéyanku nèk éntúk tak mampír nèng póndhókanmu”.
“Yå mas, aku móndhók dalêmé Pak Tugiran, limang omah såkå kéné arah mudhún kuwi”.
Sawisé rampúng gawé lan pamít kêpala sêkolah, wóng loro banjúr mênyang póndhókané Wêníng. Omahé prasaja nangíng katón asri, akèh kêmbang nèng pót síng ditata rapi íng têras omah. Baskóró miwiti jagóngan minångkå pambukané wóng síng wís suwé ora kêtêmu. Barêng rinåså cukúp dhèwèké banjúr mblakakaké unêg-unêg atiné.
Têrús têrang waé Níng, aku gêlå awakmu budhal réné tanpå pamít aku, malah kåyå nilap lan êmóh kêtêmu aku manèh. Upåmå awakmu pancèn ngêmóhi aku, mbók yå ngómóng åpå anané, yèn ora wani ómóng langsúng rak iså liwat sms”.
Wêníng múng mênêng waé, sajak ora nggapé åpå síng diómóngné Baskóró. “Aku nyuwún pangapurå Mas Bas upåmå aku sampéyan anggêp lupút. Kåyå síng tak aturné mau, barêng ngêrti nèk kêtåmpå aku têrús ubyêk nyukupi bêrkas pêrsyaratan kanggo pêngusulan calón pêgawai. Déné babagan hubungané awaké dhéwé, pancèn tak akóni sasuwéné iki aku karo sampéyan sêríng rêruntúngan lan kênå diarani pacaran, nangíng sak élíngku awaké dhéwé durúng naté rêmbugan têkan arêp uríp bêbarêngan. Dadi manút panêmuku, aku ora kudu kåndhå nyang sampéyan åpå-åpå síng tak tindhakaké. Lan mumpúng kêtêmu, aku tak matúr pisan marang sampéyan, yèn saiki aku wis tunangan karo Mas Hèrmanu putrané Pak Riyantó kênalan sampéyan”.
“Maksúdmu Hèrmanu síng lagi waé kê-tampa nèng Pêmda barêng awakmu kuwi?”.
“Yå Mas”.
Cêp klakêp kåyå óróng-óróng kêpidak Baskóró blangkêmên ora bisa ómóng, ora ngirå babar pisan yèn bakal olèh wangsulan síng kåyå mêngkono. Ruwang tamu swasanané dadi tintrim, kabèh pådhå mênêng nåtå atiné dhéwé-dhéwé.
Ånå pêrang gêdhé íng atiné Baskóró, pilíh blåkå åpå nutupi anggóné ngupayakaké Wêníng bisa dadi pêgawé nêgêri. Wusånå dhèwèké kåndhå karo ngêmpêt atiné síng ngóntóg-ngóntóg, “Yèn mêngkono panêmumu, sasuwéné iki aku síng klèru tåmpå. Aku kêgêdhèn rumångså, síng nganggêp hubungané awaké dhéwé iki mujúdaké pawadan kanggo uríp bêbarêngan. Nèk ngono saiki wís jêlas mênåwå hubungané awaké dhéwé sêprånå-sêpréné iki múng sadêrmå kêkancan, dudu hubungan íng antarané wóng síng nduwèni råså trêsnå. Èhm, yèn pancèn ngono yå ora åpå-åpå, najan ånå råså pêríh lan njarêm aku kudu nåmpå åpå anané lan masalah iki ora pêrlu didêdåwå manèh. Tak kirå wís cukúp lan aku nyuwún pamít, mugå-mugå sêsambunganmu karo Hèrmanu iså langgêng lan kasêmbadan åpå síng kók gayúh.
“Bubar ngómóng ngono, Baskóró banjúr mênyat såkå kursiné síng rinåså såyå panas kåyå panasé srêngéngé wanci bêdhúg ndrandhang. Baskóró nyalami Wêníng njalúk pamít.
Nalikå salaman, Síswantó síng kawít mau mênêng waé nékat ngómóng, “Sêpurané Níng, aku ora arêp nyampuri sêsambunganmu karo Baskóró. Múng ånå síng pêrlu tak kandhakné awakmu, masiyå Baskóró wís wanti-wanti ora olèh ngandhakné masalah iki. Satêmêné anggónmu kêtåmpå dadi pêgawé iki síng nglantarné yå Baskóró liwat Pak Riyantó, síng nanggúng sógókané yå Baskóró. Lan awakmu mêsthiné yå ngêrti yèn biaya ngono kuwo ora sithík, puluhan yutå. Nèk iguhé Baskóró síng kåyå mêngkono kuwi ora kók anggêp lêlabuhan yå pancèn kêbacút tênan. Lan watêkê Baskóró wêgah yèn kón ngómóngné pêrkårå pitulungan, mulå masalah anggóné nulungi awakmu dadi pêgawé yå ora gêlêm kåndhå. Sêbab dhèwèké ora gêlêm nampani trêsnamu yèn linandhêsan kêpotangan kabêcikan”.
Wêníng njomblak barêng krungu critané Síswantó. Atiné dadi gorèh ngadhêpi kahanan iki. Kabèh sarwå kêbacút, kêbacút nåmpå katrêsnané Hèrmanu, síng sijiné manèh lèhé kêbacút ora ngêrti marang kabêcikané Baskóró. Wêníng isané múng nangís, durúng biså gawé putusan.
Kapethik saking : Majalah Panyebar Semangat.
http://www.panjebarsemangat.co.id.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar